Testy samochodowe

Honda Civic Type R 2016

2 minuty czytania

Honda zaprezentowała najnowszy model Civica w wersji Type R. Przełomem stało się to, że japoński koncern wprowadził silnik turbodoładowany, jaki do tej pory nigdy nie występował w tych pojazdach. Honda Civic Type R FK2 2016 generuje moc 310km, gdzie prędkość 100 km/h osiąga w czasie 5.7 sek., a v-max podawany przez producenta to, aż 270 km/h. Jest to najmocniejsza wersja Type R w historii Hondy. Dzięki zastosowaniu turbiny auto posiada potężny moment obrotowy w wysokości 400 Nm.

26681256453_21dcb8f82e_b

Cztery generacje Type R

Type R pierwszy raz został zaprezentowany w VI modelu Civica. Model o nazwie EK9 posiadał silnik, który generował moc 185 KM. Produkcja tej wersji odbywała się w latach 1997-2000. Następny model ukazał się na rynku w 2001 roku i jego produkcja trwała do 2006 roku. Civic ten nosił nazwę EP3,  którego moc silnika wynosiła 200 KM. Lata 2007-2011 to okres produkcji FD2, czyli Type R o moc 201 Km. Obecna generacja zaprezentowała turbodoładowany motor o mocy 310 Km przy 6500 obr./min. Zamontowany silnik K20C1 to czterocylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz popularnym w samochodach Hondy i-VTEC, czyli system zmiennych faz rozrządu.

Wnętrze

We wnętrzu możemy zauważyć duże różnice w porównaniu do poprzedniego modelu. Seryjnie montowane fotele zastąpiono sportowymi kubłami pokrytymi czerwoną Alcantarą wraz z czarnymi wstawkami. Idealnie trzymają one kierowcę jak i pasażera podczas pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach. Tylna kanapa niestety nie posiada tak efektywnego wykończenia jak przód.

Skrzynia biegów, zawieszenie i hamulce

Znajdziemy tu 6-biegową skrzynię maunalną o bardzo krótkim skoku przełożenia. Materiał z jakiego został wykonany lewarek to aluminium. Dzięki czemu zmiana biegów odbywa się szybko, precyzyjnie oraz bardzo pewnie.

Na desce rozdzielczej znajdziemy guzik z napisem +R, po wciśnięciu którego jazda na pełnej mocy nie staje się problemem. System ten utwardza nastawy zawieszenia, zwiększa reakcję na otwarcie przepustnicy jak i opóźnia reakcję kontroli trakcji.

Auto zostało wyposażone w tarcze o średnicy 350 mm, na które nałożono zaciski Brembo. Pojazd osadzony jest na 19-calowych felgach wraz z oponami Continental SportContact 6 235/35R19. Układ hamulcowy znajdujący się w tej generacji to najmocniejszy system jaki do tej pory wystąpił w Type R. Polega ono na połączenia dużego nacisku aerodynamicznego, niskiej masy i mocnych hamulców. Wszystko to powoduje bardzo duże przeciążenia przy wciśnięciu pedału hamowania.

Wyposażenie GT

Honda wprowadziła do dyspozycji klienta dodatkowy pakiet GT. Jest to wyposażenie opcjonalne, które może posiadać przyszły kierowca FK2 za dodatkową opłata. W skład niego wchodzą czujniki parkowanie, zmierzchu, deszczu, nawigacja Garmin, system Honda Connect oraz 320 watowy zestaw nagłośnieniowy. Do dyspozycji mamy również dwustrefową klimatyzację, systemy ostrzegania przed kolizją, opuszczenia pasa ruchu  oraz rozpoznawania znaków.

Przed zakupem warto sprawdzić ceny części. Możemy je znaleźć na http://www.iparts.pl/czesci-do-ciezarowek/, gdzie sklep w swojej ofercie posiada elementy do wszelkiego typu aut.

Powiązane artykuły
Testy samochodowe

Recenzja Hondy Civic VII generacji

2 minuty czytania
Honda Civic siódmej generacji została zaprezentowana w 2000 roku. W porównaniu ze swoją poprzednią generacją japoński producent zaprezentował całkowicie odmienioną linię samochodu…
Testy samochodowe

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM Titanium

2 minuty czytania
Ford Mondeo (z łac. Mondus – świat) to następca modelu Sierra. Zarówno pierwsza (z roku 1993) jak i druga (z roku 2000)…
Testy samochodowe

Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM Style

2 minuty czytania
Światowa premiera Peugeota 5008 miała miejsce na wystawie samochodowej we Frankfurcie w 2009 roku. Jest to kolejny model w gamie Peugeota z…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *