Artykuły

Chłodnica klimatyzacji

poniedziałek, Sierpień 20, 2012

Chłodnica klimatyzacji, zwana również skraplaczem lub kondenserem, jest częścią podatną na usterki. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu lokalizacji skraplacza. Dzisiaj przyjrzymy się tej części i omówimy najczęstsze awarie. Chłodnica to najbardziej narażona na awarie część układu klimatyzacji. W Polsce otwiera się coraz więcej serwisów klimatyzacji, jednak należy pamiętać, że serwisowanie układu to nie tylko nabicie czynnika, ale szereg innych czynności. Podstawową usterką chłodnicy klimatyzacji jest nieszczelność. Największym wrogiem skraplacza jest ...

więcej >

Kable wysokiego napięcia

wtorek, Lipiec 31, 2012

Podstawowym założeniem działania systemu zapłonowego jest przenoszenie wysokiego napięcia z cewki do świecy zapłonowej. Napięcie to przenoszone jest przez kable wysokiego napięcia, które ma ogromne znaczenie dla działania całego układu. Kable wysokiego napięcia pracują w skrajnie ciężkich warunkach, przede wszystkim mowa o temperaturach. Dodatkowo, stale są narażone na wpływ olejów, smarów, brudu i zanieczyszczeń. Nic więc dziwnego, że częstą diagnozą przy problemach z zapłonem są właśnie przewody zapłonowe. Mechanicy uznają kłopoty ...

więcej >

Alternator – usterki

wtorek, Lipiec 17, 2012

Elektronika jest wszechobecna we wszystkich, obecnie produkowanych samochodach. Steruje on bądź współpracuje z wieloma elementami i układami. Nic więc dziwnego, że usterka alternatora od razu przekłada się na działanie całego samochodu. W niektórych przypadkach awaria oznacza wymianę alternatora, ale nie zawsze. W tym artykule wskażemy także sposoby naprawy tego elementu. Podstawową funkcją alternatora jest generowanie prądu i ładowanie akumulatora. Z racji budowy i roli narażony jest na szereg usterek – zarówno ...

więcej >

Turbosprężarka – jak ją eksploatować?

środa, Czerwiec 27, 2012

Podstawowym zadaniem turbosprężarki jest sprężanie powietrza przed kolektorem dolotowym, dzięki czemu silnik jest w stanie osiągnąć większą moc. Turbosprężarka to element, który potrafi płatać figle, ale stosowanie się do kilku reguł pozwoli na bezproblemową i długą eksploatację tego komponentu. Zazwyczaj występują dwa główne rodzaje turbosprężarek – ze zmienną geometrią łopatek i standardowe bez VNT (zmiennej geometrii). Mają one różne cechy i różnią się od siebie - te ze zmienną geometrią łopatek ...

więcej >

Światła do jazdy dziennej LED

środa, Czerwiec 13, 2012

Światła do jazdy dziennej LED coraz częściej można spotkać na ulicach. Są one albo montowane seryjnie w nowych samochodach, albo w ramach modyfikacji kupowane przez posiadaczy pojazdów. Dlaczego ludzie zakładają światła LED? Jest wiele przyczyn, ale głównym powodem jest ich żywotność. Zwykłe żarówki H4 lub H7 zazwyczaj pracują ok 300-600 h, natomiast światła LED ponad 1000 h. Ich białe światło jest użyteczne i dobrze sprawdza się we wszystkich warunkach atmosferycznych. Z ...

więcej >

Sprężyny zawieszenia

czwartek, Maj 31, 2012

Sprężyny zawieszenia to jeden z podstawowych elementów układu zawieszenia, o który należy dbać i regularnie kontrolować, szczególnie w sezonie zimowym. Przyjrzyjmy się zatem bliżej tym częściom i sprawdźmy, na czym polega ich praca. Sprężyny zawieszenia to części o których niekiedy zapominamy, jednak są to bardzo ważne części, których zadaniem jest utrzymywanie energii i utrzymywanie masy samochodu. To właśnie od sprężyn zależy wysokość prześwitu pod samochodem. Prześwit to bardzo ważny parametr samochodu, ...

więcej >

Wycieraczki

piątek, Maj 11, 2012

Wiosna w pełni, warto więc przyjrzeć się tym częściom, które mogły ucierpieć w trakcie zimy. Do takich części należą m.in. wycieraczki, które po srogich mrozach bywają w opłakanym stanie. Jeśli coraz gorzej zbierają wodę, piszczą i zostawiają smugi – najwyższy czas je wymienić. W sklepach motoryzacyjnych znaleźć można zwykłe, tradycyjne wycieraczki, jak i modele płaskie. W przypadku modeli tradycyjnych warto zwrócić uwagę na przegub, którego zadaniem jest dociskanie pióra wycieraczki do ...

więcej >

Koła dwumasowe

czwartek, Kwiecień 19, 2012

Koło dwumasowe występuje coraz w większej ilości aut w Europie, zwłaszcza w tych, z silnikiem diesla. Na czym polega funkcja tego elementu i jak jest zbudowane? Aby to objaśnić, należy przybliżyć czytelnikowi charakterystykę pracy silnika. Otóż, czterosuwowy silnik spalinowy wykonuje pracę jeden raz na cztery suwy. Aby zgromadzić pracę i zapewnić równomierny bieg, wykorzystuje się koło zamachowe, umieszczone na wale korbowym. Masa koła ma duży wpływ na sam silnik – jeśli ...

więcej >

Uszczelka pod głowicą

wtorek, Kwiecień 3, 2012

Uszczelka pod głowicą to element, który bardzo często ulega usterce, niezależnie od wieku i rodzaju auta. Z tego też powodu warto lepiej przyjrzeć się tym częściom, zapraszamy więc do lektury naszego artykułu. Dlaczego u tak wielu samochodów występuje usterka uszczelki pod głowicą? Najczęściej, zwłaszcza w przypadku nowych aut, przyczyną są wysokie obroty nowoczesnych silników i kiepskiej jakości użyte materiały. Nawet jeśli posiadamy auto wyższej klasy, jeśli przekroczymy przebieg 150 tysięcy możemy ...

więcej >

Cewka zapłonowa

piątek, Marzec 16, 2012

Cewka zapłonowa to jeden z wielu elementów układu zapłonowego samochodu. Choć jej rola bywa niedoceniana, pełni szereg funkcji umożliwiających użytkownikowi sprawny i bezproblemowy zapłon. Jakie to funkcje? Jak działa cewka zapłonowa? Zapraszamy do zapoznania się z naszym krótkim tekstem. Cewka zapłonowa o nic innego, a tzw. transformator impulsowy należący do bateryjnego układu zapłonowego jednostek spalinowych. Pierwotne uzwojenie transformatora ma zazwyczaj kilkadziesiąt zwojów, z kolei uzwojenie wtórne – kilka tysięcy zwojów. Uzwojenie pierwotne ...

więcej >