Hamulce

Bębny hamulcowe

wtorek, Maj 31, 2011

Hamulec bębnowy jest to hamulec cierny segmentowy dwuszczękowy, w którym hamowanie powstaje na skutek tarcia wewnętrznej powierzchni obracającego się wraz z wałem bębna hamulcowego, z zewnętrzną powierzchnią nieobracających się szczęk, które znajdują się wewnątrz bębna. Ten typ hamulca jest stosowany w niektórych samochodach. Za wadę bębnów hamulcowych uznaje się ich większą podatność na przegrzewanie się ("brake fade") w porównaniu do hamulców tarczowych, co zmniejsza skuteczność hamowania. Główną zaletą bębnów hamulcowych jest mała ...

więcej >

Tarcze hamulcowe

wtorek, Maj 31, 2011

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są produktami, które znajdują się pod pilnym okiem klientów. Większość właścicieli sklepów motoryzacyjnych potwierdzi, że naprawdę dużo klientów kupuje właśnie tarcze. Dlatego też ich jakość jest niezwykle istotna. Użytkownicy, którzy po wymianie tarcz stwierdzają podczas hamowania wibracje zawieszenia samochodu, natychmiast wracają z reklamacją, nie myśląc specjalnie o przyczynach tego zjawiska. Nikogo więc nie dziwi, że zarówno mechanicy jak i sprzedawcy polegają wyłącznie na sprawdzonych i renomowanych ...

więcej >

Klocki hamulcowe

wtorek, Maj 31, 2011

Układ hamulcowy służy do zmniejszania prędkości samochodu, zatrzymywania go oraz unieruchamiania na postoju. Każdy samochód posiada dwa takie układy, działające niezależnie od siebie – jest to podyktowane względami bezpieczeństwa. Pierwszy, nazywamy zasadniczym; drugi jest nazywany popularnie "ręcznym". Wymiana klocków to nieodłączny element eksploatacji samochodu i każdy użytkownik się z nią zetknął. Najczęściej wymieniamy klocki, kiedy hamowaniu towarzyszy pisk. W takich wypadkach diagnoza mechanika może być tylko jedna: wymienić klocki hamulcowe. ...

więcej >