Testy samochodowe

Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM Style

2 minuty czytania

Światowa premiera Peugeota 5008 miała miejsce na wystawie samochodowej we Frankfurcie w 2009 roku. Jest to kolejny model w gamie Peugeota z czterema cyframi i dwoma zerami pośrodku. 5008 to przedstawiciel segmentu dużych minivanów, który jest dostępny w wersji pięcio- oraz siedmiomiejscowej. 

 

Peugeot 5008 front

Dla lubiących spokojną jazdę

Silnik znajdujący się pod maską Peugeota to jeden z najbardziej rozpowszechnionych diesli w Europie. Skromna moc wystarczy, by bez stresu wybrać się np. z rodziną na urlop. Dane liczbowe nie oddają potencjału, jaki oferuje silnik – 12,9 sekundy to wynik w jakim 5008 przyspiesza od 0-100 km/h. Wartości te są zarezerwowane dla cięższej, siedmioosobowej wersji – standardowy wariant 5-miejscowy jest szybszy o 0,6 sekundy.

Może i auto nie powala dynamiką, jednak elastyczność jednostki napędowej jest o tyle dobra, że bez obawy można zaplanować manewr wyprzedzania. Samochód da się rozpędzić bez największych problemów do prędkości rzędu 150-160 km/h. Minusem jest jednak sześciobiegowa przekładnia francuskiego auta, która nie grzeszy precyzją.

Wygodna i bezpieczna jazda

Modelem 5008 podróżuje się bardzo komfortowo, a zawieszenie wielowahaczowe świetnie radzi sobie z wszelkimi nierównościami. Francuz doskonale pochłania mankamenty polskich dróg, a to cieszy, bo spod podwozia nie dobiegają żadne nieprzyjemne dźwięki.

Zarówno w trakcie szybkiej jazdy autostradą jak i na bardziej krętych trasach oś skrętna 5008 prawidłowo komunikuje się z kołem kierownicy. Samochód naprawdę zachowuje się niezwykle stabilnie i jest przewidywalne. Peugeot 5008 spisuje się doskonale, dokładnie tak, jak oczekuje się tego od pojazdu mającego bezpiecznie przewozić rodzinę.

Peugeot 5008 - xray

Ciekawe i dobrze wykończone wnętrze

Środek przypomina dużego SUVa – wysoka pozycja przednich foteli oraz stosunkowo daleko wysunięta szyba przednia potęgują wrażenie przestrzeni. Szerokość auta robi swoje i nawet osoby cierpiące na klaustrofobię nie odczułyby w modelu 5008 dyskomfortu.

Peugeot 5008 to z pewnością mistrz w obszarze funkcjonalnych schowków. Obszerne szuflady znajdują się nawet pod przednimi siedzeniami. W oparciach przednich foteli zainstalowano natomiast składane stoliki, a w bokach drzwi obszerne miejsca dla butelek. Oprócz tego pod dywanikami drugiego rzędu siedzeń znajdują się jeszcze specjalne skrytki na drobiazgi. Wnętrze naprawdę zaskakuje.

Bagażnik oferuje aż 679 l pojemności, co zaspokoi potrzeby najbardziej wymagającej rodziny. Cieszy również fakt, że fotel pasażera z przodu da się złożyć umożliwiając tym samym przewóz przedmiotów o długości do 2,76 m bez konieczności wyjmowania fotela. Jakość

wnętrza także może zaskoczyć nie jednego miłośnika motoryzacji. Miękkie i przyjemne w dotyku materiały, spasowane z wielką starannością, które odznaczają się naprawdę dobrą jakością. Z ergonomią także nie jest najgorzej, choć ilość przycisków na konsoli centralnej może niektórych przytłoczyć.

Innowacyjne rozwiązania

Dla fanów gadżetów samochodowych miłą niespodzianką będzie z pewnością system Head-up Display. Jest to automatycznie wysuwana szybka, dzięki której przydatne informacje są wyświetlane jakby w „trójwymiarze” poza szybą. Oprócz pełnej elektryki, szyb i lusterek oraz wszelkich możliwych elektronicznych asystentów czuwających nad autem, użytkownik otrzymuje: czujniki parkowania z tyłu, dwustrefową oraz automatyczną klimatyzację, system głośnomówiący z Bluetooth, gniazdo USB, zestaw audio z 6-cioma głośnikami i sterowaniem w kole kierownicy wzbogacony o funkcję przesyłania muzyki Streaming Audio, czujnik deszczu i czujnik świateł, czy 16-calowe alufelgi.

Peugeot 5008 wide

Kto szuka rodzinnego samochodu oferującego nowatorskie rozwiązania technologiczne, ponadprzeciętny komfort i opcję przewozu siedmiu osób z pewnością powinien rozważyć zakup modelu 5008. Polecamy!

Powiązane artykuły
Testy samochodowe

Recenzja Hondy Civic VII generacji

2 minuty czytania
Honda Civic siódmej generacji została zaprezentowana w 2000 roku. W porównaniu ze swoją poprzednią generacją japoński producent zaprezentował całkowicie odmienioną linię samochodu…
Testy samochodowe

Honda Civic Type R 2016

2 minuty czytania
Honda zaprezentowała najnowszy model Civica w wersji Type R. Przełomem stało się to, że japoński koncern wprowadził silnik turbodoładowany, jaki do tej…
Testy samochodowe

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM Titanium

2 minuty czytania
Ford Mondeo (z łac. Mondus – świat) to następca modelu Sierra. Zarówno pierwsza (z roku 1993) jak i druga (z roku 2000)…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *