Uszczelka pod głowicą

Uszczelka pod głowicą to element, który bardzo często ulega usterce, niezależnie od wieku i rodzaju auta. Z tego też powodu warto lepiej przyjrzeć się tym częściom, zapraszamy więc do lektury naszego artykułu.

Dlaczego u tak wielu samochodów występuje usterka uszczelki pod głowicą? Najczęściej, zwłaszcza w przypadku nowych aut, przyczyną są wysokie obroty nowoczesnych silników i kiepskiej jakości użyte materiały. Nawet jeśli posiadamy auto wyższej klasy, jeśli przekroczymy przebieg 150 tysięcy możemy być pewni, że uszczelka pod głowicą nadaje się do wymiany. Wpływ na to ma również jakość i rodzaj płynu chłodniczego, jaki stosujemy.

Jak zatem rozpoznać, że uszczelka pod głowicą w naszym samochodzie jest już do wymiany? Przede wszystkim powinny nas zaalarmować takie zjawiska, jak grzanie się silnika, skoki temperatury silnika, pękające węże i zbiorniczki systemu chłodzenia czy olej silnikowy w płynie chłodzącym.

Jeśli zaobserwujemy któryś z wyżej wymienionych objawów, lepiej nie ryzykować i od razu udać się do mechanika. Ignorowanie takich symptomów może doprowadzić do sytuacji, w której remont silnika to jedyne wyjście.

W dzisiejszych czasach warsztaty mechaniki pojazdowej mają na wyposażeniu urządzenia, dzięki którym można zmierzyć obecność spalin w układzie chłodzenia. Wyniki takiego badania pozwalają na określenie stanu i kondycji uszczelki i silnika. Jeśli są one dla nas negatywne, być może czekają nas poważne koszty, związane z demontażem osprzętu i głowicy, planowaniem głowicy, montażem uszczelki, głowicy itd.

Cena wymiany głowicy jest bardzo duża, i waha się pomiędzy 1000-5000 PLN. Nic więc dziwnego, że specjaliści zalecają kontrolowanie silnika na bieżąco, bowiem koszt całkowity jednostki napędowej może być jeszcze większy.

Tagi: , , ,

Wpis znajduje się w kategorii: Artykuły, Silnik

Dodaj komentarz