Testy samochodowe

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

3 minuty czytania

Siódma generacja Golfa ponownie potwierdza klasę niemieckiej marki i nadal wyznacza poziom w klasie samochodów kompaktowych. Samochody Volkswagena przez wielu specjalistów uznawane są jako wzorzec dla konkurentów niemieckiego producenta. Podobnie rzecz ma się modelu Golf 1.4 TSI DSG Highline.

Solidny i nowoczesny oraz porywający stylistycznie. Nowy golf łączy nutę sportu z elegancją. Dynamiczna sylwetka z charakterystycznym przetłoczeniem poniżej linii klamek w połączeniu z gładkimi powierzchniami oraz wyrazistą, nisko poprowadzoną maską, z pewnością pozostawi na użytkowniku spore wrażenie. Nowoczesny design aktywnych biksenonowych reflektorów oraz LED-owych lamp z tyłu potęguje jedynie unikalny charakter kompaktowego auta.

Za projekt odpowiedzialny był Marc Lichte, który pracował wcześniej m.in. przy projekcie aktualnego Volkswagena Scirocco. Golf 1.4 TSI DSG Highline w porównaniu do poprzednika posiada większy o niemal 6 cm rozstaw osi i jest prawie o 3 cm niższy oraz o 1.5 cm szerszy.

VW_Golf_VI_1.4_TSI_DSG_Highline_R-Line_Sharkblue

Segment Premium

Wersja Highline, choć skierowana do klasy średniej, oferuje poziom wykończenia i technologicznego postępu, które mogą być kojarzone z klasą luksusową – Premium.

Materiały z których wykonano kokpit są wręcz bezkonkurencyjne w swoim segmencie. Mało tego, doskonała jakość idzie w parze z wzorowym spasowaniem wszystkich elementów wewnątrz kabiny kierowcy. Zadbano o każdy szczegół, czego przykładem mogą być chociażby wewnętrzne elementy kieszeni w drzwiach i schowku, które wyłożono miękkim, niezwykle przyjemnym w dotyku materiałem.

O klasie Premium świadczą także fotele ergoactive – świetnie wyprofilowane, umożliwiające regulację, uwaga, aż w czternastu kierunkach. Oprócz tego fotele wyposażono w podparcia pod uda, wstawki ze skóry, a nawet w funkcję masażu z elektryczną regulacją oparcia.

Elektronika

Obsługa wszelkich systemów jest niezwykle prosta i intuicyjna. Zaawansowana technologia nie oznacza wcale komplikacji dla użytkownika. Klimatyzacja i podstawowe funkcje zestawu audio są sterowane klasycznie pokrętłami i przyciskami. Nawigacja i zaawansowane funkcje samochodu odbywają się za pośrednictwem dużego 5-calowego, monochromatycznego ekranu dotykowego.

Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość głosowej obsługi m.in. systemu nawigacji. Uaktywniamy jeden przycisk na kierownicy i wówczas możemy podać ciąg słów: nawigacja, wybierz cel, miasto, a potem nazwę ulicy – proste, prawda? Funkcja może jednak wymagać jeszcze dopracowania, gdyż liczne testy wykazały, że podczas ostatniej komendy system czasami potrafi się pomylić – choć może to wina nieodpowiedniej dykcji.

vw interior

Nowości techniczne

Samochód posiada między innymi aktywny tempomat i asystent pasa ruchu. Golf 1.4 TSI DSG Highline potrafi także utrzymywać zaprogramowaną odległość od poprzedzającego go auta. Dodatkowo auto wzbogacono o funkcję zapobiegania kolizji. System odpowiada za błyskawiczne rozpoznanie hamowania pojazdu poprzedzającego i awaryjnie wyhamowuje prędkość Golfa.

Samochód nie traci na swojej sprawności niezależnie od warunków pogodowych. Wszystko działa rewelacyjnie. W środku potencjalny nabywca otrzyma także m.in. podgrzewaną przednią szybę oraz złącze multimedialne do podłączenia iPada i port USB.

Asystent pasa ruchu wspomaga użytkownika w krytycznych sytuacjach. Samochód potrafi rozpoznać krawężnik i skorygować kierunek jazdy. Układ wymaga jednak dopracowania – w przypadku 80 procent symulowanych sytuacji system zadziałał właściwie; co prawda nie jest to wynik zły, ale niemieccy inżynierzy przyzwyczaili nas do lepszych wyników.

Przestrzeń pojazdu

Przestrzeń z przodu, jak na kompakt, prezentuje się całkiem dobrze – miejsca jest wystarczająco dużo, choć trudno mówić o jego nadmiarze. To samo tyczy się tylnej kanapy. W Golfie można z pewnością poczuć się wygodnie. Jednak rośli użytkownicy mogą odczuwać lekki dyskomfort.

Ładnie wykończony bagażnik oferuje 380 l pojemności, co jest standardową wartością w segmencie aut kompaktowych. Widoczność z kabiny jest całkiem niezła – dodatkowym plusem są czujniki, które pomagają manewrować w ciasnych miejscach parkingowych. Na rynku dostępne są także wersje, które posiadają zamontowaną kamerę cofania – obraz jest przekazywany na monitor.

VW_Golf_VI_1.4_TSI_DSG_Highline_R-Line_Sharkblue_Heck

Zwieszenie

Podobnie co poprzednik, model Highline posiada kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. Nowy model prowadzi się jednak znacznie lepiej. Zauważalna różnica objawia się w zachowaniu samochodu na zakrętach, które są pokonywane z niezwykłą precyzją.

Samochód jest wyjątkowo odporny na podsterowność i trzeba sporo przesadzić, by interweniował układ ESP. Nowego Golfa wyposażono w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, która gwarantuje lepszą przyczepność oraz precyzje układu kierowniczego.

Zawieszenie jest dość sztywno zestrojone, ale samochód w niewielu przypadkach zostaje wtrącony z równowagi. Przyzwoity komfort i poczucie bezpieczeństwa podczas pokonywania nierówności – to nowy model z pewnością wam zagwarantuje.

Silnik

Specjaliści polecają benzynową jednostkę napędową o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM. Sprint od 0-100 km/h wynosi 8,4 sekundy – prędkość maksymalna oscyluje w okolicach 212 km/h, co jak na tę moc silnika jest wynikiem bardzo dobrym. Taki egzemplarz jest wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię DSG, która oferuje takie same osiągi jak manualna przekładnia, ale w praktyce działa znacznie szybciej i efektywniej.

Jakość w dobrej cenie

Wersja Comfortline dostępna jest za 70 tysięcy złotych. Bogatsze wersje rosną maksymalnie do około 89 tysięcy złotych, za doskonale wyposażony kompakt z dynamicznym silnikiem 1.4 TSI oraz rewelacyjną skrzynią DSG, to mimo wszystko oferta nie dla każdego.

228388633_8-volkswagen-golf-1-4-tsi-highline-dsg-automaat

Powiązane artykuły
Testy samochodowe

Recenzja Hondy Civic VII generacji

2 minuty czytania
Honda Civic siódmej generacji została zaprezentowana w 2000 roku. W porównaniu ze swoją poprzednią generacją japoński producent zaprezentował całkowicie odmienioną linię samochodu…
Testy samochodowe

Honda Civic Type R 2016

2 minuty czytania
Honda zaprezentowała najnowszy model Civica w wersji Type R. Przełomem stało się to, że japoński koncern wprowadził silnik turbodoładowany, jaki do tej…
Testy samochodowe

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM Titanium

2 minuty czytania
Ford Mondeo (z łac. Mondus – świat) to następca modelu Sierra. Zarówno pierwsza (z roku 1993) jak i druga (z roku 2000)…

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *