Artykuły

Kable wysokiego napięcia

wtorek, Lipiec 31, 2012

Podstawowym założeniem działania systemu zapłonowego jest przenoszenie wysokiego napięcia z cewki do świecy zapłonowej. Napięcie to przenoszone jest przez kable wysokiego napięcia, które ma ogromne znaczenie dla działania całego układu. Kable wysokiego napięcia pracują w skrajnie ciężkich warunkach, przede wszystkim mowa o temperaturach. Dodatkowo, stale są narażone na wpływ olejów, smarów, brudu i zanieczyszczeń. Nic więc dziwnego, że częstą diagnozą przy problemach z zapłonem są właśnie przewody zapłonowe. Mechanicy uznają kłopoty ...

więcej >

Alternator – usterki

wtorek, Lipiec 17, 2012

Elektronika jest wszechobecna we wszystkich, obecnie produkowanych samochodach. Steruje on bądź współpracuje z wieloma elementami i układami. Nic więc dziwnego, że usterka alternatora od razu przekłada się na działanie całego samochodu. W niektórych przypadkach awaria oznacza wymianę alternatora, ale nie zawsze. W tym artykule wskażemy także sposoby naprawy tego elementu. Podstawową funkcją alternatora jest generowanie prądu i ładowanie akumulatora. Z racji budowy i roli narażony jest na szereg usterek – zarówno ...

więcej >

Turbosprężarka – jak ją eksploatować?

środa, Czerwiec 27, 2012

Podstawowym zadaniem turbosprężarki jest sprężanie powietrza przed kolektorem dolotowym, dzięki czemu silnik jest w stanie osiągnąć większą moc. Turbosprężarka to element, który potrafi płatać figle, ale stosowanie się do kilku reguł pozwoli na bezproblemową i długą eksploatację tego komponentu. Zazwyczaj występują dwa główne rodzaje turbosprężarek – ze zmienną geometrią łopatek i standardowe bez VNT (zmiennej geometrii). Mają one różne cechy i różnią się od siebie - te ze zmienną geometrią łopatek ...

więcej >

Światła do jazdy dziennej LED

środa, Czerwiec 13, 2012

Światła do jazdy dziennej LED coraz częściej można spotkać na ulicach. Są one albo montowane seryjnie w nowych samochodach, albo w ramach modyfikacji kupowane przez posiadaczy pojazdów. Dlaczego ludzie zakładają światła LED? Jest wiele przyczyn, ale głównym powodem jest ich żywotność. Zwykłe żarówki H4 lub H7 zazwyczaj pracują ok 300-600 h, natomiast światła LED ponad 1000 h. Ich białe światło jest użyteczne i dobrze sprawdza się we wszystkich warunkach atmosferycznych. Z ...

więcej >

Sprężyny zawieszenia

czwartek, Maj 31, 2012

Sprężyny zawieszenia to jeden z podstawowych elementów układu zawieszenia, o który należy dbać i regularnie kontrolować, szczególnie w sezonie zimowym. Przyjrzyjmy się zatem bliżej tym częściom i sprawdźmy, na czym polega ich praca. Sprężyny zawieszenia to części o których niekiedy zapominamy, jednak są to bardzo ważne części, których zadaniem jest utrzymywanie energii i utrzymywanie masy samochodu. To właśnie od sprężyn zależy wysokość prześwitu pod samochodem. Prześwit to bardzo ważny parametr samochodu, ...

więcej >

Wycieraczki

piątek, Maj 11, 2012

Wiosna w pełni, warto więc przyjrzeć się tym częściom, które mogły ucierpieć w trakcie zimy. Do takich części należą m.in. wycieraczki, które po srogich mrozach bywają w opłakanym stanie. Jeśli coraz gorzej zbierają wodę, piszczą i zostawiają smugi – najwyższy czas je wymienić. W sklepach motoryzacyjnych znaleźć można zwykłe, tradycyjne wycieraczki, jak i modele płaskie. W przypadku modeli tradycyjnych warto zwrócić uwagę na przegub, którego zadaniem jest dociskanie pióra wycieraczki do ...

więcej >

Koła dwumasowe

czwartek, Kwiecień 19, 2012

Koło dwumasowe występuje coraz w większej ilości aut w Europie, zwłaszcza w tych, z silnikiem diesla. Na czym polega funkcja tego elementu i jak jest zbudowane? Aby to objaśnić, należy przybliżyć czytelnikowi charakterystykę pracy silnika. Otóż, czterosuwowy silnik spalinowy wykonuje pracę jeden raz na cztery suwy. Aby zgromadzić pracę i zapewnić równomierny bieg, wykorzystuje się koło zamachowe, umieszczone na wale korbowym. Masa koła ma duży wpływ na sam silnik – jeśli ...

więcej >

Uszczelka pod głowicą

wtorek, Kwiecień 3, 2012

Uszczelka pod głowicą to element, który bardzo często ulega usterce, niezależnie od wieku i rodzaju auta. Z tego też powodu warto lepiej przyjrzeć się tym częściom, zapraszamy więc do lektury naszego artykułu. Dlaczego u tak wielu samochodów występuje usterka uszczelki pod głowicą? Najczęściej, zwłaszcza w przypadku nowych aut, przyczyną są wysokie obroty nowoczesnych silników i kiepskiej jakości użyte materiały. Nawet jeśli posiadamy auto wyższej klasy, jeśli przekroczymy przebieg 150 tysięcy możemy ...

więcej >

Cewka zapłonowa

piątek, Marzec 16, 2012

Cewka zapłonowa to jeden z wielu elementów układu zapłonowego samochodu. Choć jej rola bywa niedoceniana, pełni szereg funkcji umożliwiających użytkownikowi sprawny i bezproblemowy zapłon. Jakie to funkcje? Jak działa cewka zapłonowa? Zapraszamy do zapoznania się z naszym krótkim tekstem. Cewka zapłonowa o nic innego, a tzw. transformator impulsowy należący do bateryjnego układu zapłonowego jednostek spalinowych. Pierwotne uzwojenie transformatora ma zazwyczaj kilkadziesiąt zwojów, z kolei uzwojenie wtórne – kilka tysięcy zwojów. Uzwojenie pierwotne ...

więcej >

Chłodnice oleju

wtorek, Luty 21, 2012

O ile chłodnice wody są tematem popularnym wśród miłośników motoryzacji i można je dostać w praktycznie każdym sklepie motoryzacyjnym, to trochę inaczej jest w przypadku chłodnic oleju. Czym jest więc chłodnica oleju i jak jest zbudowana? Chłodnice oleju służą do schładzania oleju i cieczy hydraulicznych. W praktyce więc, w samochodach wykorzystuje się je do chłodzenie oleju w jednostce napędowej, oleju napędowego (w przypadku aut z silnikiem wysokoprężnym), oleju skrzyni przekładniowej a ...

więcej >