Sklep z częściami samochodowymi Moto-Centrum.pl

Sprzęgło w samochodzie

Sprzęgło to jeden z najważniejszy elementów współczesnych aut. To dzięki niemu możliwe jest przenoszenie momentu obrotowego na koła i łączenie jednostki napędowej z wałem napędowym. Sprzęgło składa się z trzech, podstawowych elementów – tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła i łożyska oporowego.

Ile wytrzymuje sprzęgło we współczesnym samochodzie? Zazwyczaj okres eksploatacyjny trwa od 100 do 200 tysięcy kilometrów. W sporym stopniu zależne jest to od naszego stylu jazdy i silnika. Dla przeciętnego zjadacza chleba jest to spory wydatek, bo rzędu kilkuset, a nawet kilku tysięcy złotych. Z pewnością odczują to mocniej kierowcy auto z turbodieslami o dużej mocy, ponieważ zazwyczaj wymiana sprzęgła jest związana też z wymianą koła dwumasowego.

Mimo że wydatki potrafią być bolesne, nie powinniśmy starać się za wszelką cenę oszczędzać na wymianie sprzęgła. Jeśli wymienimy np. samą tarczę sprzęgła, możemy być pewni, że za kilka tygodni bądź miesięcy ponownie będziemy musieli zjawić się u mechanika – tym razem na wymianę np. docisku. Warto więc wymienić od razu cały komplet, bo raz że cena zestawu jest tańsza, a dwa, że koszty robocizny ponosimy tylko raz – a i te nie są najmniejsze, bo wymiana sprzęgła wymaga demontażu skrzyni biegów. Pamiętajmy więc o wymianie całego zestawu – tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła i łożyska oporowego.

Przy wyborze sprzęgła do naszego samochodu unikajmy także chińskich podróbek i produktów niewiadomego pochodzenia. W dzisiejszych czasach większość sklepów internetowych posiada produkty znanych i renomowanych producentów, którzy w wielu przypadkach produkują sprzęgła montowane fabrycznie przez producentów aut. Należą do nich chociażby LuK, Valeo czy Sachs.

Elementy słabej jakości nie tylko popsują się po krótkim czasie, ale mogą zniszczyć też np. skrzynię biegów. Warto więc zdecydować się na dobry produkt, ponieważ kupno taniego zamiennika może okazać się pozorną oszczędnością.

Exit mobile version