Zawieszenie

Amortyzatory i ich awarie

2 minuty czytania

Amortyzatory służą do podnoszenia komfortu osób podróżujących, a także do zapewniania stabilnego prowadzenia pojazdu. Amortyzatory wchodzą w skład układu tłumiącego zawieszenia, sprawiając, że wszelkiego rodzaju drgania spowodowane np. nierównościami na drodze, nie są przenoszone bezpośrednio do kabiny pasażerskiej, sprawiając, że podróż jest zdecydowanie przyjemniejsza.

Pisk oraz skrzypienie –– objawy zużycia amortyzatorów

Prawdopodobnie każdy kierowca, jeżdżący dłuższy czas jednym samochodem, prędzej czy później usłyszy niepokojące dźwięki dobiegające z okolic zawieszenia. W większości przypadków za dźwięki te (pod postacią stukania, piszczenia, syczenia, czy też skrzypienia) będą odpowiedzialne właśnie amortyzatory. Pojawiające się odgłosy będą efektem wyeksploatowania tych elementów naszego samochodu.

Najczęstsze objawy świadczące o wyeksploatowaniu amortyzatorów, które można zauważyć, to nierównomierne zużywanie się opon, dziwne dźwięki dobiegające z okolic zawieszenia, wyczuwalne przenoszenie drgań na karoserię samochodu, a także zwiększone kołysanie nadwozia. Sygnałem, że nasze amortyzatory uległy awarii, może być także wyciek oleju hydraulicznego. Jednym z najczęstszych tuningów dokonywanych w samochodzie, jest tuning zawieszenia, polegający na wymianę amortyzatorów standardowych, na amortyzatory wzmacniane. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, czy warto to zrobić, zachęcamy do zapoznania się z tym artykułem – https://www.autoamortyzatory.com/wzmacniane-amortyzatory-warto/.

W jaki sposób sprawdzić amortyzator? Kiedy należy go wymienić?

Jeżeli problemem będzie rozszczelnienie amortyzatora, to będzie to problem widoczny gołym okiem, ponieważ będzie po prostu następował wyciek oleju hydraulicznego. Jednak amortyzatory mogą ulegać również innym awariom. Aby je sprawdzić, najlepiej udać się do wykwalifikowanego diagnosty, który sprawdzi, czy nasze amortyzatory kwalifikują się do wymiany, czy też nie. Teoretycznie żywotność amortyzatorów waha się między 60 a 100 tysiącami kilometrów. Jednak warto pamiętać, że ich żywotność jest uzależniona od kilku czynników, takich jak np. jakość dróg, a także styl jazdy konkretnego kierowcy. Dlatego też, żeby być odpowiedzialnym kierowcą, warto sprawdzać stan amortyzatorów co około 20 tysięcy kilometrów przebiegu. W momencie, w którym nasze amortyzatory zostaną zakwalifikowane jako zużyte i nadające się do wymiany, należy jak najszybciej zamontować ich nowy zestaw. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak wymienić amortyzator, na co zwracać uwagę podczas zakupu, którym producentom warto ufać, a także wielu innych praktycznych informacji na temat amortyzatorów, zajrzyj na stronę https://www.autoamortyzatory.com/.

Powiązane artykuły
Zawieszenie

Stabilizator zawieszenia - co warto o nim wiedzieć?

2 minuty czytania
Stabilizator to jeden z niepozornych elementów zawieszenia, którego rola jest nie do przecenienia.. Element ten nie jest skomplikowany. Jest to pręt, który…
Zawieszenie

Jak działają amortyzatory o zmiennej sile tłumienia?

2 minuty czytania
Jeszcze niedawno decydując się na zakup samochodu musieliśmy podjąć decyzję, czy zależy nam na dynamicznej jeździe i sportowych wrażeniach z prowadzenia, czy…
Zawieszenie

Amortyzatory samochodowe. Czym są i jak działają?

2 minuty czytania
Dwa podstawowe typy amortyzatorów stosowanych w samochodach to amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe. Podstawową cechą, jaka je od siebie odróżnia, jest budowa komory…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *