Tag: elementy zawieszenia

Wahacze

piątek, Maj 27, 2011

Wahacze są elementem zawieszenia samochodu łączącym piastę koła (zwrotnicę) z nadwoziem. Wahacz może być ustawiony poprzecznie, wzdłużnie lub ukośnie w zależności od sposobu jego zamocowania i prowadzenia koła. Jest to element zawieszenia najczęściej odizolowany silent-block'ami (tulejami metalowo-gumowymi) stosowany w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni po której pojazd się porusza. W każdym samochodzie znajduje się kilka wahaczy, w tym wahacz dolny i górny, które mają kształt litery "A". Wahacze są ...

więcej >

Łożyska kół

piątek, Maj 27, 2011

Część kierowców skarży się na szum bądź metaliczny stukot z okolicy piasty koła. W większości przypadków okazuje się, że mamy do czynienia z uszkodzeniem łożyska. Im starsze auto, tym większe prawdopodobieństwo ich zużycia. Najczęstszymi objawami zużycia łożysk koła jest przede wszystkim głośna praca łożyskowania z charakterystycznym wyciem, stukot i szum dochodzący z okolic piasty a także odgłosy tarcia metalicznego. Jeśli zużycie łożysk jest zaawansowane, możemy też wyczuć wibrację kół jezdnych i ...

więcej >

Amortyzatory

piątek, Maj 27, 2011

Wśród najważniejszych części w układzie zawieszenia, obok sprężyn, drążków skrętnych i wahaczy, zgodnie wymieniamy amortyzatory. To od nich zależą bowiem komfort i bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Właśnie dlatego warto bliżej przyjrzeć się kwestii amortyzatorów – ich rodzaju, marki czy eksploatacji. Sporo ludzi wie, jak niezwykle istotne są amortyzatory nie tylko dla układu zawieszenia, ale również i dla całego samochodu. Wielu ekspertów z branży motoryzacyjnej zgodnie twierdzi, że istnieje tzw. trójkąt bezpieczeństwa – ...

więcej >